Přihlásit / Registrovat

Validace zákazníka a účtu - ověření věku

Dle § 6 zákona č. 65/2017 Sb. O ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek lze tabákové výrobky, kuřácké pomůcky, bylinné výrobky určené ke kouření a elektronické cigarety prodávat prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, pokud je vyloučen jejich prodej osobám mladším 18 let; za tím účelem musí být prodejce těchto výrobků prostřednictvím prostředku komunikace na dálku vybaven počítačovým systémem, který elektronicky jednoznačně ověří věk spotřebitele. Prodejce je povinen v okamžiku prodeje ověřit, že kupující spotřebitel není mladší 18 let.

Vysvětlení pojmů

cílová skupina => skupina zákazníků, na které se vztahuje zákon č. 65/2017 Sb. -> koncový zákazník (B2C), který si provedl objednávku v shopu, s fakturační a dodací adresou v rámci ČR
zboží nad 18 let => piktogram - identifikátor zboží, na které se vztahuje zákon č. 65/2017 Sb. (skupina tabákové výrobky, kuřácké pomůcky, bylinné výrobky určené ke kouření a elektronické cigarety)
registrovaný zákazník => zákazník, který má v našich shopech registraci
validovaný zákazník => registrovaný zákazník, jenž prokázal způsobem, který vyhovuje platnému zákonu, že má více jak 18 let
validovaný účet => ověřený účet validovaného zákazníka z cílové skupiny, který je opravněný nakupovat zboží nad 18 let 


Validace

Účelem validace je jednoznačně ověřit zletilost koncového zákazníka způsobem, který vyhovuje platnému zákonu.

Validovaný účet je nezbytný výhradně k nákupu zboží označeného piktogramem zboží nad 18 let.



Proces validace

Nechat si validovat účet může jen registrovaný zákazník.

V případě, že jste nový zákazník, můžete se registrovat zde.

K úspěšné validaci vašeho účtu je potřeba doložit vyplněný formulář a kopii dokladu totožnosti.

Žádost o validaci je ke stažení zde. Doklad totožnosti = občané ČR - občanský průkaz, zahraniční občané žijící v ČR - cestovní doklad (pas)

Žádost o validaci je možné taktéž zpracovat pouze v chytrém telefonu (nemusíte nic tisknout či kopírovat) - celý postup i s obrázkovým návodem najdete v článku Jak vyplnit žádost o validaci v chytrém telefonu

Příslušné dokumenty zašlete emailem na adresu validace@shanti.cz

Vyplněnou žádost lze podat i osobně ve velkoobchodu SHANTI & Co. s.r.o., Zábrdovická 11, Brno - zobrazit na mapě.
(nemáte-li jinou možnost, rádi vám poskytneme prázdný formulář a provedeme kopii dokladu totožnosti).

Oba typy žádostí (email, osobně) budou zpracovávány společně a postupně v pořadí, jakém přišly.

O výsledku validace vašeho účtu vás budeme informovat emailem.



Nejčastější otázky a odpovědi k validaci zákazníka a účtu
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.