Přihlásit / Registrovat

Otázky a odpovědi k validaci zákazníka a účtu

Dle § 6 Zákona č. 65/2017 Sb. O ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek lze tabákové výrobky, kuřácké pomůcky, bylinné výrobky určené ke kouření a elektronické cigarety prodávat prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, pokud je vyloučen jejich prodej osobám mladším 18 let; za tím účelem musí být prodejce těchto výrobků prostřednictvím prostředku komunikace na dálku vybaven počítačovým systémem, který elektronicky jednoznačně ověří věk spotřebitele. Prodejce je povinen v okamžiku prodeje ověřit, že kupující spotřebitel není mladší 18 let.

Níže uvádíme odpovědi na nejčastější dotazy k validaci zákazníka a účtu.

Po jakém zákazníkovi je validace vyžadována?
Je to koncový zákazník (B2C), s fakturační a dodací adresou v rámci ČR.

Jsem ze Slovenska. Když se validuji, můžu pak objednávat tabáky?
Tabákové výrobky opatřené českým kolkem do zahraničí neprodáváme. Validace (ověření věku) je vyžadována po koncovém zákazníkovi (B2C) s fakturační a dodací adresou v rámci ČR.

Kdo se nemusí validovat?
- obchodní partneři B2B
- zahraniční koncoví zákazníci (B2C s fakturační a dodací adresou mimo území ČR)

Proč jste zvolili tento způsob ověřování? Téměř nikdo další to takto neřeší...
Jsme členy Sdružení dovozců a výrobců tabákových výrobků ČR, které přímo jednalo s Ministerstvem zdravotnictví ve věci výkladu zákona č. 65/2017 Sb. ohledně prodeje tabákových a souvisejících výrobků přes internet. Ministerstvo se jasně vyjádřilo, že za nedostatečné zabezpečení splnění povinností považují např. požadavek na vyplnění čestného prohlášení kupujícím před odesláním objednávky bez náležitého ověření věku kupujícího. Taktéž za nedostatečné splnění povinnosti považují i ověření věku kupujícího přepravní službou až při předání zásilky bez předchozího ověření v průběhu prodeje prostřednictvím systému ověření věku.

Nestačilo by vyplnit jen datum narození, tak jak to mají jiné e-shopy?
Konkurenční e-shopy, které po vás vyžadují pouze vyplnění data narození pro přepravce (nebo vůbec nic), porušují zákony a je otázka času, kdy se na ně zaměří kontrolní orgány. Případný nákup u prodejce nedodržujícího platné zákony je podporou tohoto jednání. Chápeme, že rychlejší nákupní proces může být lákadlem, proč dát takovému e-shopu přednost, přesto doporučujeme se nákupu v e-shopech, nedodržujících zákony, vyhnout.

Nemám registraci, ale chci se validovat
Validace účtu je podmíněna platnou registrací. Pokud máte zájem o validaci účtu a ještě nejste registrován, registrujte se zde.

Kde získám žádost o validaci?
Formulář Žádost o validaci si stáhněte zde.

Co je považováno za doklad totožnosti?
V případě občanů ČR se jedná o občanský průkaz, v případě zahraničních občanů žijících v ČR se jedná o cestovní doklad (pas). Řidičský průkaz není považován za doklad totožnosti.

Stačí pouze kopie přední strany občanského průkazu?
Ano, kopie zadní strany OP vyžadována není.

Nemám scanner. Můžu dokumenty vyfotit mobilem?
Ano, vyplněný formulář a přední stranu OP je možné vyfotografovat (fotoaparát, mobil, tablet,...) a fotografie zaslat. Vše však musí být řádně čitelné a fotografie musí být co do velikosti a rozlišení v tiskové kvalitě. Nečitelné žádosti o validaci nebudou uznány.

Nemám scanner ani tiskárnu. Můžu zpracovat žádost o validaci jiným způsobem?
Ano, nově vám k podání žádosti o validaci stačí pouze smartphone s operačním systémem Android nebo iOS. Celý postup i s obrázkovým návodem najdete v článku Jak vyplnit žádost o validaci v chytrém telefonu.

Jakým způsobem mohu validovat účet?
K úspěšné validaci vašeho účtu je potřeba doložit vyplněný formulář a kopii dokladu totožnosti. Příslušné dokumenty zašlete e-mailem na adresu validace@shanti.cz.

Lze validovat účet i jiným způsobem než e-mailem?
Vyplněnou žádost lze podat i osobně ve velkoobchodu SHANTI & Co. s.r.o., Zábrdovická 11, Brno (zobrazit na mapě). Nemáte-li jinou možnost, rádi vám na recepci poskytneme prázdný formulář a provedeme kopii dokladu totožnosti.

Jak dlouho trvá validace účtu - můžu nakupovat hned po odeslání (odevzdání) žádosti?
Bohužel. Oba typy žádostí (e-mail, osobně) budou zpracovávány s časovým odstupem společně a postupně v pořadí, jakém přišly. O výsledku validace vašeho účtu vás budeme informovat e-mailem.

Když přinesu vyplněnou žádost do SHANTI, můžu zde nakoupit?
Bohužel. Velkoobchod SHANTI slouží pro koncové zákazníky výhradně jako výdejní místo pro objednávky ze shopu. Přijetí žádosti neznamená, že váš účet je okamžitě validován. O výsledku validace vašeho účtu vás budeme informovat e-mailem.

Mohu poskytnout přístupové údaje validovaného účtu jiné osobě?
Uživatel je povinen chránit své přístupové údaje (uživatelské jméno a heslo), kterými se provádí autorizace přístupu do e-shopu. Uživatel nesmí umožnit třetím osobám, aby se přihlašovaly pod jeho přístupovými údaji. V případě, že uživatel třetí osobě takový přístup umožní, nese plnou odpovědnost jako by se zneužití dopustil sám.

Chci poslat kopii OP e-mailem. Jak s těmito citlivými informacemi budete nakládat? Jak dlouho budou na serverech skladovány? Jak budou zabezpečeny?
Jako subjekt pracující s osobními daty jsme registrováni u Úřadu pro ochranu osobních údajů a řídíme se platnými zákony. E-mailovou žádost o validaci s kopií dokladu totožnosti elektronicky archivovat nebudeme - bezpečně ji odstraníme ihned po provedení validace.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.